76% maloprodajnih računov izgubi denar pri trgovanju s CFD-ji pri tem ponudniku. CFDji so kompleksni instrumenti in prinašajo visoko tveganje izgube denarja zaradi vzvodov. 76% maloprodajnih investitorjev izgubi denar pri trgovanju s CFD-ji tem ponudniku. Dobro razmislite ali razumete, kako delujejo CFDji in ali si lahko privoščite tako veliko tveganje izgube svojega denarja.

Admiral Markets skupina je sestavljena iz naslednjih podjetij:

Admiral Markets Pty Ltd

Reguliran s strani Australian Securities and Investments Commission (ASIC)
Spletna stran je na voljo samo v angleščini
NADALJUJTE

Admiral Markets Cyprus Ltd

Reguliran s strani Cyprus Securities and Exchange Commission(CySEC)
NADALJUJTE

Admiral Markets UK Ltd

Regulirani smo s strani UK Financial Conduct Authority (FCA)
NADALJUJTE
Opomba: Če zaprete to okno brez izbiri podjetja, se strinjate, da nadaljuje z regulativo FCA (UK).
Opomba: Če zaprete to okno brez izbiri podjetja, se strinjate, da nadaljuje z regulativo FCA (UK).
Regulator CySEC fca

Je že prepozno za vlaganje v paladij?

Marec 25, 2019 15:21

V zvezi z alternativnimi naložbami, se razem kriptovalut in delnic proizvajalcev konoplje, veliko omenja paladij - plemenito kovino, ki je podobna platini. Razlog za to je nenaden dvig cene paladija, ki znaša kar 240% v zadnjih treh letih.

Povišanje cen je povzročilo povpraševanje po tej plemeniti kovini v avtomobilski industriji. Tako kot platina se paladij uporablja pri proizvodnji katalizatorjev za motorna vozila, kar omogoča zmanjšanje emisij izpušnih plinov. V tipičnem vozilu je 2-6 grama paladija, v velikih tovornjakih pa je lahko tudi do 30 gramov te kovine.

Ker postajajo okoljski predpisi po vsem svetu vse strožji, se potreba po tej kovine povečujejo. Avtomobilska industrija je v zadnjih letih porabila toliko paladijev, da rudniki ne morejozagotavljati dostavie. Na primer, V letu 2017 je bilo proizvedenih 209 ton paladija, le avtomobilska industrija je porabljeno 265 tona te kovine. Zaradi tega avtomobilska podjetja kupujejo investicijske sklade, ki vsebujejo kovine. Večina imetnikov paladija je združena v ETF-jiih tj. investicijski skladi, specializirani za plemenite kovine.

Toda njihove zaloge niso neizčrpljive. Od leta 2015 se je skupna količina fizičnega paladija v trezorjih teh skladov zmanjšala z več kot 3 milijone unč na le 720 tisoč unč. (padec za približno 75%). Ravno zaradi tega se cene omenjene plemenite kovine hitro naraščale, rudniki pa ne zadovoljijo povpraševanja, zaloge pa so že skoraj izginile.


V takih razmerah so špekulanti sklenili, da bi se cena lahko dvignila, zato so se ukvarjali tudi z nakupom izvedenih finančnih instrumentov, povezanih s ceno omenjene kovine, npr. CFD-ji na paladij. To je še povečalo ceno in nas pripeljalo do sedanjega stanja.

Bo cena paladija nadaljevala rast?

Na prvi pogled bi morala cena paladija še naprej naraščati. Rudniki namreč ne morejo zadostiti povpraševanju, toda situacija je veliko bolj zapletena.

Paladij pa ni edina kovina, ki se lahko uporablja v katalizatorjih. V ta namen se že leta uporabljali platino, glavni razlog za prehod na paladij pa je bil, da je bil paladij mnogo cenejši od platine. To stanje je trajalo od leta 2001 do leta 2017, leta 2009 pa je bila platina do petkrat dražja od paladija. Takrat se je začel občutno povečati interes avtomobilske industrije za paladij. Ker se je to zdaj spremenilo, se pričakuje, da se bodo proizvajalci katalizatorjev začeli vračati k platini.


Druga težava je prehod celotne avtomobilske industrije na električne avtomobile. V prihodnjih letih naj bi se delež eklektičnih avtomobilov eksponentno povečal, kar bi dolgoročno zmanjšalo potrebo po katalizatorjih.

Tretji problem je, da je svet verjetno na robu nove recesije, v krizah pa proizvodnja motornih vozil upada, v prihodnjih letih pa se lahko pričakuje tudi upočasnitev povpraševanja po paladiju. Prav ta prihajajoča kriza bo bistveno povečala zanimanje za vlaganje v najbolj znane plemenite kovine - zlato in srebro.

Četrti problem so špekulanti. Splošno znano je bilo , da so vsi mediji na svetu govorili o dobrem zaslužku na paladiju. To je najpogostejši znak, da je priložnost že minila. Profesionalni investitorji in špekulanti z Wall Streeta se že leta zavedajo katalizatorskih razmer. Tisti, ki do sedaj niso vlagali v paladij, verjetno niso več zainteresirani, ker se zavedajo, da ni realno pričakovati povišanja cen v kratkoročnem obdobju. Ravno to prekomerno zvišanje cen bo pritegnilo tako imenovano "short sellere", tj. trgovci na borzi, ki stavijo na padec cene. Glede na razmeroma majhen obseg trga s paladijem se lahko hitro zgodi znižanje cen delnic paladija.

Peti problem za paladij je DDV. Natančneje, po vsej EU, ki je velik in pomemben trg, morajo posamezni vlagatelji, ki želijo kupiti paladij, plačati DDV. Ker je investicijsko zlato, oproščen davka, skoraj vsi mali vlagatelji v plemenite kovine izberejo raje zlato in se popolnoma izogibajo paladiju in platini.

Zaključek o paladiju

Po letih, ko je to bila najbolj dragocena naložbe med plemenite kovine, bi se lahko paladijev sijaj v prihodnjih letih zmanjšal, tj. Od sedanjih ravni bi se lahko druge plemenite kovine povečale za bistveno več kot paladij v odstotkih. Glavni razlogi so vrnitev avtomobilske industrije k uporabi platine v katalizatorjih in nastanek krize, ki zmanjšuje število novih vozil, na katera bi bilo treba namestiti katalizator. Ta kriza, ki bo postala teža za ceno paladija, bi lahko zvišala ceno zlata in srebra na nove rekordne ravni.

Za Admiral Markets:

Josip Kokanović, mag. oec.

Analitik

To besedilo vsebuje dodatne informacije o vseh analizah, ocenah, napovedih, in drugih informacijah (v nadaljevanju "Analize"), objavljenih na spletni strani Admiral Markest. Pred sprejemanjem kakršnih koli naložbenih odločitev bodite pozorni na naslednje:

1. Analiza je bila objavljena za informativne namene in se ne sme obravnavati kot investicijsko svetovanje ali priporočilo.

2. Vsaka stranka neodvisno sprejema investicijske odločitve in Admiral Markets ne odgovarja za kakršno koli izgubo, ki izhaja iz take odločitve, ne glede na to, ali odločitev temelji na analizi.

3. Vsako analizo opravi neodvisni analitik (v nadaljnjem besedilu: avtor) na podlagi svojega osebnega mnenja.

4. Za zagotovitev zaščite interesov strank in objektivnosti analize je Admiral Markets vzpostavil notranje postopke za preprečevanje navzkrižja interesov.

5. Čeprav si prizadevamo zagotoviti zanesljivost in popolnost informacij, ki so na voljo v analizah, Admiral Markets ne more zagotoviti točnosti in popolnosti kakršnih koli informacij v analizah. Predstavljene številke, ki se nanašajo na prejšnja gibanja cen, ne zagotavljajo prihodnjih rezultatov.

6. Analize se ne sme obravnavati kot posredna obljuba ali jamstvo Admiral Marketsa, da bo stranka z uporabo navedenih strategij pridobila ali omejila tako izgubo, kot dobiček.

7. Predhodna nihanja cen finančnih instrumentov ali pričakovanja, navedena v analizah, se ne smejo šteti za obljubo ali jamstvo s strani Admiral Marketsa za prihodnja gibanja cen. Vrednost finančnega instrumenta se lahko poveča in zmanjša, ohranitev vrednosti instrumenta pa ni zagotovljena.

8. Projekcije vključene v analizo, ne upoštevajo nobenih provizij, davkov in drugih stroškov, ki nastanejo pri vlaganju v take instrumente. Cenik Admiral Marketsa je naveden na spletni strani Admiral Marketsa.

9. Proizvodi, s katerimi se trguje na finančnem vzvodu (vključno s CFD-ji), so po svoji naravi špekulativni, trgovanje pa lahko povzroči izgubo in dobiček. Preden začnete trgovati si morate zagotovitii, da boste popolnoma razumeli vsa tveganja.